Klientu portāls elektrum.lv

Latvijas mājsaimniecības ir informētas par elektroenerģijas tirgus atvēršanu

16.01.2015.

Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas par elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām no 2015.gada 1.janvāra ļauj secināt, ka vairums Latvijas mājsaimniecību izprot elektroenerģijas tirgus atvēršanas pamatnosacījumus. Kopumā 91% iedzīvotāju apliecina, ka ir saņēmuši informāciju par elektroenerģijas tirgus atvēršanu. Klienti sagaida konkurenci elektroenerģijas tirgotāju vidū, lai varētu izvēlēties sev izdevīgāko (vadoties pēc zemākās cenas un atsaucīgākā klientu servisa) piedāvājumu. Pētījums liecina, ka ceturtā daļa mājsaimniecību informāciju par piedāvājumiem meklēja pašas, pārējās gaidīja tirgotāju aktivitātes.

SKDS  pētījums par elektroenerģijas tirgu Latvijā ļauj secināt, ka tirgotāju darbību brīvā tirgus apstākļos klienti vērtē pozitīvi, jo sacensība ir ne vien ar cenām, bet arī aspektiem klientu apkalpošanas kvalitāti un pakalpojumu dažādību. Tas sniegs klientam iespēju izvēlēties sev piemērotāko.

Elektroenerģijas tirgus ir jāatver konkurencei, jo atvērts tirgus nodrošina gan enerģijas piegādes drošību, gan stimulē godīgu konkurenci starp elektroenerģijas tirgotājiem, kuri strādā pēc vienotiem tirgus noteikumiem, lai apmierinātu klientu vajadzības. Par brīvu konkurenci elektrības tirgū iestājas puse (50%) iedzīvotāju, savukārt 21% uzskata, ka būtu jāatstāj monopolsituācija. Jāatzīmē, ka 30% nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.

Arnis Kaktiņš, SKDS direktors: „Elektroenerģijas tirgus atvēršana un ar tiem saistītie procesi ir un būs sabiedrības interešu lokā, jo temats ir būtisks ikvienam. Analizējot iegūtos datus, parādās pozitīva tendence, ka gan latviešu, gan krievvalodīgo auditorijas izpratne par tirgus atvēršanas procesiem ir līdzīga. Pētījuma rezultāti arī apliecina, ka tie aptuveni 7% auditorijas, kas nav pievērsuši uzmanību informācijai par tirgu, ir jaunieši 18-24 gadu vecuma grupā. Viņi par elektroenerģijas tirgus atvēršanas procesiem ir mazāk zinoši, taču tas skaidrojams ar faktu, ka visbiežāk viņi maksājumus par elektroenerģiju neveic.”

Salīdzinot SKDS augustā un decembrī veikto aptauju rezultātus, jāsecina, ka publiskajā telpā šajā periodā informācija par elektroenerģijas tirgus atvēršanu un ar to saistītajiem procesiem ir pieaugusi, jo ir palielinājies  iedzīvotāju izpratnes līmenis – kopumā 91% iedzīvotāju apliecina, ka ir saņēmuši informāciju par elektroenerģijas tirgus atvēršanu.

Uldis Bariss, AS „Latvenergo” komercdirektors: „Elektroenerģijas tirgus atvēršana mājsaimniecībām Latvijā, kā bija sagaidāms, notiek ar klientu augstu aktivitāti. Lai gan 90% aptaujas dalībnieki atzīst, ka būtiskākais izvēles faktors būs zemākā cena, taču 50% klientu par ļoti nozīmīgu atzīst tirgotāju īstenoto klientu servisa kvalitāti, kā arī faktu  par elektroenerģijas tirgotāja uzticamību un atpazīstamību. Tādējādi mūsu uzdevums ir turpināt attīstīt jau iesāktos darbus, jo Latvenergo par savu uzdevumu uzskata kvalitatīva un ērta pakalpojuma piedāvājumu ikvienai Latvijas mājsaimniecībai”.

AS „Latvenergo” ir lielākais elektroenerģijas tirgotājs Baltijā, kurš, atveroties elektroenerģijas tirgum, ikvienam klientam nosūtīja klienta patēriņam piemērotu piedāvājumu. Latvijas mājsaimniecībām  AS „Latvenergo” piedāvā  vienkāršu un ērtu saziņu un piedāvājuma izvēli, atsaucīgāko klientu servisu. Informācija par Elektrum produktiem ir ērti atrodama   www.e-latvenergo.lv

Sandra Vējiņa

AS “Latvenergo”
Komunikācijas projektu vadītāja
Tālr.: 67728816
sandra.vejina@latvenergo.lv

Personas datu apstrāde         Sīkdatņu politka      © AS "Latvenergo" mājas lapas satura kopēšana un pārpublicēšana komerciālos nolūkos ir aizliegta. Citējot atsauce obligāta.