Klientu portāls elektrum.lv

Klients jautā – AS „Latvenergo” atbild

05.03.2015.

Pārmaiņas norēķinu kārtībā pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas nenoliedzami ir pastiprinājušas klientu vēlmi sazināties ar AS „Latvenergo”, un uzņēmums ir koncentrējis spēkus ne tikai uzņēmuma iekšienē – klientu servisa nodrošināšanai ir piesaistīti arī  ārpakalpojumi.

Šobrīd notiek ļoti aktīva AS „Latvenergo” komunikācija ar klientiem – gan par norēķinu jautājumiem, gan arī par valsts atbalstu aizsargātajiem lietotājiem – maznodrošinātām un trūcīgām personām, kā arī daudzbērnu ģimenēm.

Esam pārliecināti, ka  klientiem svarīgie jautājumi tuvāko nedēļu laikā tiks pilnībā sakārtoti un klientu apkalpošana, servisa pieejamība atgriezīsies normālā režīmā.

Kad ir jāveic maksājums par patērēto elektroenerģiju, ja izvēlētā norēķinu metode ir Izlīdzinātais maksājums?
Samaksa par patērēto elektroenerģiju klientam ir jāveic līdz nākamā mēneša pēdējam datumam. Tātad par februārī patērēto elektroenerģiju klientam ir jāveic samaksa martā.

Izvēlējos katru mēnesi saņemt rēķinu par patērēto elektrību. Kā varu nodot skaitītāja rādījumus?
Skaitītāja rādījumus ērti var nodot portālā e-latvenergo.lv, ar SMS vai ar mobilās lietotnes palīdzību. Šie veidi sniedz iespēju skaitītāja rādījumus nodot jebkurā diennakts laikā. Rēķins tiks izrakstīts par iepriekšējā mēnesī patērētajām kilovatstundām, un to klients saņems pa e-pastu, pastu vai SMS veidā uz tālruņa numuru.

Ja esmu izvēlējusies norēķināties pēc faktiskā patēriņa, taču nav iespējas kādu mēnesi nodot skaitītāja rādījumus, vai es saņemšu rēķinu? Kā varēšu norēķināties?
Mūsu klientu vidū ir daļa tādu, kas apzināti nevēlas nodot rādījumus, lai arī kā savu norēķinu metodi ir izvēlējušies rēķinu. Biežāk šādu situāciju esam novērojuši, ja klienta  patēriņš ir neliels un pa mēnešiem nav atšķirīgs. Vēlamies uzsvērt, ka rādījumu nodošana nav obligāta un to nenodošanas gadījumā klients bez rēķina nepaliks – tas tiks izrakstīts pēc vidējā vēsturiskā patēriņa.

Kur tagad var samaksāt rēķinus par elektrību? Vai to var izdarīt e-latvenergo?
Maksājumus par patērēto elektroenerģiju klienti var veikt tāpat kā līdz šim – portālā e-latvenergo.lv, internetbankā, bankā, pastā. Maksājot ir svarīgi norādīt līguma numuru un summu (vai tā būtu klientam individuāli aprēķinātā Izlīdzinātā maksājuma summa vai rēķinā nosūtītā summa). Ja klients norēķinās pastā vai bankā, tad aicinām izmantot maksājuma kartīti, kurā ir norādīta Izlīdzinātā maksājuma  summa.

Kāpēc nevar norēķināties pa vecam?
Ar februāri, norēķinoties par janvārī patērēto elektroenerģiju, stājās spēkā jaunā norēķinu kārtība, kurā AS „Latvenergo” saviem klientiem piedāvā 2 norēķinu metodes – Izlīdzināto maksājumu vai rēķinu. Tirgus apstākļos vairs netiek saglabāta līdzšinējā norēķinu kārtība, kad klients pats aprēķināja savu maksājuma summu. Tāpēc turpmāk maksājumu summu aprēķinās elektroenerģijas tirgotājs un nosūtīs klientam informāciju par to – vai nu tas būtu Izlīdzinātais maksājums, vai ikmēneša rēķins.

Kādēļ pieaudzis elektrības maksājums, ja patēriņš nav mainījies?
Elektrības cenu klientiem nosaka elektrības vairumtirgus –  elektroenerģijas  tirgotāji ir izstrādājuši savus produktus un piedāvā klientiem arī labāko un konkurētspējīgāko cenas piedāvājumu. Elektroenerģijas cena veido apmēram 1/3 no kopējā rēķina, un tā atkarīga no tirgus diktētas situācijas. Regulētā elektrības cena mājsaimniecībām Latvijā bija nemainīga kopš 2011. gada, taču šajā periodā ir pieaugušas gan valsts regulētās cenas sastāvdaļas, gan arī pati elektroenerģijas cena biržā Nord Pool Spot.

Personas datu apstrāde         Sīkdatņu politka      © AS "Latvenergo" mājas lapas satura kopēšana un pārpublicēšana komerciālos nolūkos ir aizliegta. Citējot atsauce obligāta.